1248
1248

Szerverelhelyezés, Szerverbérlet, Virtuális szerver, Adatmentés

Széleskörű adatközponti megoldások

Adatközponti szolgáltatásaink

Adatközpontjainkban minden igényre kiterjedő szolgáltatáspalettát kínálunk ügyfeleink részére az eszközelhelyezéstől az eszközbérleten keresztül a szerver virtualizációs megoldásokig.

Tárolja adatait kiemelten biztonságos adatközpontjainkban 0-24 órában elérhető ügyfélszolgálattal és műszaki felügyelettel! 

Adatközpontjaink műszaki jellemzői

  • Emelt szintű fizikai védelem
  • Tűzérzékelő- és oltó rendszer
  • Kamerás megfigyelés
  • Kettős hálózati villamosenergia ellátás
  • Két független diesel generátor
  • Redundáns szünetmentes áramforrás
  • Redundáns klímarendszer
  • Több oldalú optikai betáplálás
  • Állandó műszaki felügyelet és menedzsment

Adatközpontjaink

  • 1138 Budapest, Váci út 188.
  • 1132 Budapest, Victor Hugo utca 18-22.

Rólunk mondták

Ezt azonnal meg kell oldani!" Egy hatékonyságjavító informatikai megoldásokkal foglalkozó cégnél talán nincs olyan mondat, ami gyakrabban elhangzana, mint ez. A virtuális szervereinket szolgáltató ACE Telecom pedig pontosan ezt teszi a Laurelnél és az ügyfeleinknél: mindig mindent azonnal megold!

Bessenyei Attila
Laurel Cégcsoport, Ügyvezető Igazgató

Gyakori kérdések

K: Hol találhatók az ACE Telecom adatközpontjai?
V: 1138 Budapest, Váci út 188. (V188 szerverterem), 1132 Budapest, Victor Hugo utca 18-22 (BIX szerverterem).

K: Az adatközpontokban van-e ügyelet?
V: Igen, 0-24 órás operátori ügyelet van.

K: Milyen rendelkezésre állási paraméterekkel rendelkeznek az adatközpontok?
V: Adatközpontjaink 99,9%-os éves időbeni rendelkezésre állással rendelkeznek.

K: Milyen felügyeleti rendszer van az adatközpontban?
V: A felügyeleti rendszer keretein belül folyamatosan ellenőrizzük az energiaellátás, klíma-rendszer, oltóközpontok, riasztóközpontok, szünetmentes-rendszerek működését.

K: Georedundancia megvalósítható az ACE Telecom adatközponti szolgáltatásainál?
V: Igen, Budapest területén több különböző adatparki helyszínünk van, így a komplex rendszerek földrajzilag történő szétválasztása is megoldható.

K: Milyen típusú és méretű eszközök helyezhetőek el az adatközpontban?
V: Adatközpontjaink két fajta szerver, a polcon álló és a rackszekrénybe szerelhető szerverek elhelyezésére vannak felkészülve. A polcon álló szerevek esetében a legnagyobb méret 24cm x 44cm x 60cm lehet. A rack szekrénybe szerelhető szerverek esetében nincs méretkorlát, tehát 1 unit, 2 unit, 4 unit vagy nagyobb szerverek is tárolhatók.

K: A szerver mérete befolyásolja az elhelyezés havdíját?
V: Polcon álló szerverek esetében nem, a rackszekrénybe szerelendők esetében igen. Ez utóbbinál a szerver unitban mért magassága az árképzés alapja.

K: Szerverelhelyezés szolgáltatásnál van lehetőség teljes rackszekrény bérlésére?
V: Igen, teljes rackszekrény bérlésére és területalapú bérlésre is van lehetőség.

K: Milyen méretű rackszekrények állnak rendelkezésre?
V: Adatközpontjainkban 600mm széles, 1000mm mély és 47 unit magas rackszekrények állnak rendelkezésre.

K: Mit jelent az, hogy hidegfolyosó?
V: A hidegfolyosó azt jelenti, hogy két rackszekrény sor egymással szemben helyezkedik el egymástól 120cm távolságban, és felülről illetve oldalról plexi tetővel valamint ajtóval burkolt. A légkondicionált hideg levegő a két rackszekrény sor közé érkezik az álpadló alól rácsos álpadló elemek alkalmazásával. A rackszekénybe szerelendő szervereket és egyéb eszközöket elejükkel a hidegfolyosó felé kell elhelyezni, hogy mindig a hideg levegőt szívják be magukba. Ezzel az eljárással hatékonyabb hűtést lehet biztosítani az eszközök részére, hiszen koncentráltan ott kapnak hideget, ahol szükség van rá.

K: Zárhatóak a rackszekrények?
V: Igen, a szekrények elől és hátul azonos, de egyedi kulccsal rendelkeznek. A kulcsokat az üzemeltető személyzet tárolja és adja ki.

K: Az adatközpontba bevihető saját rackszekrény is?
V: Igen, erre a Váci úti adatközpontunk esetében van lehetőség.

K: Az adatközpontban bérelhető négyzetméter alapon terület is?
V: Igen, erre a Váci úti adatközpontunk esetében van lehetőség.

K: Hogyan garantálják a folyamatos villamosenergia-ellátást?
V: Mindegyik adatközpont épülete több hálózati villamosenergia-betáplálással rendelkezik. Hálózati energiakiamaradás esetén a tartalék betáplálásra történő átkapcsolással a kimaradás ideje rövidíthető. Ennek áthidalására diesel üzemű áramfejlesztő berendezéseket alkalmazunk, amik néhány percen belül képesek az adatközpontok igényeinek megfelelő villamosenergiát előállítani. Harmadik lépésben pedig szünetmentes áramforrások állnak rendelkezésre, melyek az akkumulátoraikban tárolt energiából folyamatosan állítják elő az igényelt villamosenergiát. A szünetmentes áramforrások kimenetén nem érzékelhető a mindeközben a háttérben zajló hálózatikimaradás és diesel-indítás. A szünetmentes tápegységek karbantartása, akkumulátor cseréje miatt szükséges azok redundanciája is, ezért adatközpontjainkban legalább 2 db berendezés, az úgynevezett "A" és "B" ág áll rendelkezésre. Kettős tápegységgel rendelkező szerverek esetén ajánlott mindkét ág használata.

K: Hogyan mérik a szerverem által elfogyasztott villamosenergia nagyságát?
V: A fogyasztás mérésére almérő berendezéseket alkalmazunk. Az almérők impulzusadó kimenettel rendelkeznek, azaz 1 KWh villamosenergia elfogyasztása során leadnak 400 db impulzust egy számláló berendezés felé. A számláló állapotokat öt percenként kiolvassuk és eltároljuk egy adatbázisban. Adott számlázási ciklusban a kezdő- és végérték közötti különbség adja meg a fogyasztás mértékét.

K: Milyen típusú elektromoscsatlakozó-aljzat áll rendelkezésre?
V: Általában az elterjedt földelt dugaszoló aljzatok. Külön kérésre kiépítünk C13 vagy más típusú elektromos csatlakozási pontokat is.

K: Az internet-hozzáférést milyen formában adják át?
V: Lehetőség van réz alapú Cat5e UTP vagy multimódosú optikai szálon kérni a szolgáltatás átadást.

K: Milyen nagyságú sávszélességek igényelhetők?
V: Az igényelhetős sávszélességek: 100, 200, 500 Mbit/s, valamint 1 Gbit/s és 10 Gbit/s között 1 Gbit/s lépésenként.

K: IP címek mekkora mennyiségben igényelhetők?
V: IPv4 és IPv6 IP címeket, valamint IP cím tartományokat is az igényeknek megfelelő mértékben tudunk biztosítani.

K: Mekkora sávszélesség-garanciát vállalnak az internet-hozzáférésre?
V: Az adatközponti internet-hozzáférésekre 100% sávszélesség-garanciát vállalunk.

K: Külső szolgáltató távközlési kapcsolatát beengedik az adatközpontba?
V: Igen, erre van lehetőség.

K: Georedundancia megvalósítható az ACE Telecom adatközponti szolgáltatásainál?
V: Igen, Budapest területén több különböző adatközponti helyszínünk van, így a komplex rendszerek földrajzilag történő szétválasztása is megoldható. Adatközpontjaink között nagy kapacitású távközlési vonalak üzemelnek, ezek felhasználásával dedikált adatkapcsolatokat tudunk biztosítani a georedundáns rendszerek részére.

K: Képesek ugyanazt az IP címtartományt több adatközpontjukban is biztosítani, ha georedundáns formában helyeznénk el a szervereinket?
V: Igen, erre van lehetőség.

K: A szervereket a saját adatközpontjaikban helyezik el?
V: Igen. Szerverbérlet esetében is ugyanazok a tárolási és környezeti feltételek igazak, mint a szerverelhelyezés szolgáltatásunk esetében.

K: Helyszíni vagy távoli hozzáférést engedélyeznek a bérelt szerverhez?
V: Mindkettőt. Az adatközpontban lehetőséget biztosítunk a szerver szoftveres karbantartására, távolról pedig Out Of Band vagy IP konzol módon érhető el a szerver.

K: Szerverelhelyezés és szerverbérlet szolgáltatás igénybe vehető egyszere is?
V: Igen, elképzelhető az, hogy egy nagyobb rendszer bizonyos részeit a megrendelő, más részeit pedig a szolgáltató biztosítja. Ilyen esetekben a felelősségi határok is máshol vannak, az adott eszköz tulajdonjoga szerint.

K: Georedundáns szerverrendszer is bérelhető?
V: Igen, lehetőség van arra is, hogy a bérelt szervereket különböző adatközpontjainkban helyezzük el.
 
K: Milyen nagyságú sávszélességek igényelhetők a bérelt szerverhez?
V: Az igényelhető sávszélességek: 100, 200, 500 Mbit/s, 1 Gbit/s, 10 Gbit/s.

K: IP címek milyen mennyiségben igényelhetők?
V: IPv4 és IPv6 IP címeket és IP cím tartományokat is az igényeknek megfelelő mértékben tudunk biztosítani. A bérelt szerverekhez alapvetően 1 db publikus IPv4 IP cím jár.

K: Mekkora sávszélesség-garanciát vállalnak az internet-hozzáférésre?
V: Az adatközponti internet-hozzáférésekre 100% sávszélesség-garanciát vállalunk.

K: Képesek ugyanazt az IP címtartományt több adatközpontjukban is biztosítani, ha georedundáns formában helyeznénk el bérelt szerevereket?
V: Igen, erre van lehetőség.

K: Georedundáns bérelt szerver elhelyezés esetén tudnak dedikált adatkapcsolatot biztosítani az egyes helyszínek között? Támogatják ilyen esetben a 802.1Q VLAN-ok használatát?
V: Igen, tudunk dedikált adatkapcsolatot biztosítani és a VLAN-ok használatát is támogatjuk.

K: Milyen paraméterek alapján történik a Virtuális Szerver árazása?
V: Az árazása processzormag szám, RAM méret és háttértároló típus, valamint kapacitás alapján történik. Ezek felett kalkulálunk még az internet-sávszélesség nagyságával és az igényelt IP címek mennyiségével.

K: Ha több Virtuális Szervert bérelnék, akkor meg tudják oldani ezek belső hálózati összeköttetését?
V: Igen.

K: Milyen nagyságú internet-sávszélességek igényelhetők?
V: Az igényelhető sávszélességek: 100, 200, 500 Mbit/s, 1 Gbit/s, 10 Gbit/s.

K: IP címek milyen mennyiségben igényelhetők?
V: IPv4 és IPv6 IP címeket, valamint IP címtartományokat is a igényeknek megfelelő mértékben tudunk biztosítani.

K: Mekkora sávszélesség-garanciát vállalnak az internet-hozzáférésre?
V: Az adatközponti internet-hozzáférésekre 100% sávszélesség-garanciát vállalunk.

K: Hova fordulhatok, ha problémám van a Virtuális Szerver szolgáltatással?
V: Kérjük, vegye fel a kapcsolatot ügyfélszolgálatunkkal a 1248-as ingyenesen hívható telefonszámon.

K: A Virtuális Szerverem terheltsége magas, mit tegyek?
V: Kérjük, vegye fel a kapcsolatot ügyfélszolgálatunkkal a 1248-as ingyenesen hívható telefonszámon.

K: Mit tegyek, ha magas hőmérsékletet érzékel a szerverem?
V: Kérjük, vegye fel a kapcsolatot ügyfélszolgálatunkkal a 1248-as ingyenesen hívható telefonszámon.

K: Hogyan történik a szolgáltatások számlázása?
V: A szolgáltatások előfizetési díját a tárgyidőszak elején számlázzuk. A számla fizetési határideje a számlán kerül feltüntetésre.

K: Hogyan történik a számlák kiállítása?
V: Számláinkat választása alapján papír alapon postai kézbesítéssel vagy e-mailben elektronikus formában küldjük. Vállalatunk kiemelt figyelmet fordít a környezetvédelmi szempontok érvényesítésére, ezért az elektronikus- vagy távszámla kiállítását részesítjük előnyben. 

K: Miért érdemes elektronikus számlát választanom?
V: Számlája a előfizetői szerződésben megadott e-mail címére megérkezik annak kiállításának napján, így a számláját gyorsabban és biztonságosabb módon tudjuk kézbesíteni mint papír alapon postai úton.

K: Mit tegyek, ha nem kaptam meg az adott hónapra vonatkozó számlát?
V: Amennyiben nem kapja meg a szokott időben a számlát, kérjük, hogy ügyfélszolgálati elérhetőségeinken szíveskedjen jelezni. Elektronikus számla esetében érdemes ellenőrizni az adott postafiók spam/promóciók mappáját is, valamint a postafiók telítettségét.

K: Hogyan tudom befizetni a számlákat?
V: Számláit csoportos befizetéssel, egyedi átutalással vagy csekkes fizetéssel tudja kiegyenlíteni. Átutalás esetén a számlán feltüntetett bankszámlaszámra szíveskedjen a befizetést teljesíteni. Lehetőség van a számlák készpénzzel történő kiegyenlítésére ügyfélszolgálati irodáinkban vagy bankkártyás fizetéssel online ügyfélszolgálatunkon keresztül.

K: Mit tegyek, ha csoportos beszedési megbízással szeretném fizetni a számláimat?
V: Kérjük, adja le megbízását a számlavezető bankjában, amihez az Ön vagy cége ACE Telecomnál lévő ügyfélszámára, valamint az ACE Telecom azonosítójára (A12255726) lesz szükség. A megbízás leadásáról értesítsen bennünket a penzugy@acetelecom.hu e-mail címen az Ön vagy cége bankszámlaszáma megadásával.

K: Hogyan kaphatok számlamásolatot?
V: Kérjük, vegye fel a kapcsolatot a 1248-as ingyenesen hívható telefonszámon ügyfélszolgálatunkkal, illetve írásban is jelezheti igényét a penzugy@acetelecom.hu e-mail címen. Számláit online ügyfélszolgálatunkon keresztül is bármikor megtekintheti.

K: Mit tegyek számlatartozás esetén?
V: A tartozás egyeztetése érdekében vegye fel a kapcsolatot a 1248-as ingyenesen hívható telefonszámon ügyfélszolgálatunkkal. Amennyiben nem kapta meg számláját, kérjük, hogy számlamásolat iránti igényét jelezze ügyfélszolgálati elérhetőségeink valamelyikén.

K: Hova fordulhatok számlázási problémával?
V: Kérjük, ügyfélszolgálati elérhetőségeinken vegye fel velünk a kapcsolatot vagy keresse személyes üzletkötőjét a szerződésén megadott elérhetőségen.

K: Mit tegyek adatváltozás esetén?
V: Kérjük, hogy az adataiban történt változást írásban az office@acetelecom.hu e-mail címen szíveskedjen bejelenteni a szerződésben megadott kapcsolattartói e-mail címek valamelyikéről vagy cégszerűen aláírt levélben faxon/postai úton.

K: Változott a kapcsolattartó személye, hogyan jelenthetem be?
V: Kapcsolattartó személyében történt változás esetén kérjük, hogy a cég képviseletére jogosult személy adjon meghatalmazást az új kapcsolattartónak, amit írásban szíveskedjenek részünkre megküldeni ügyfélszolgálati elérhetőségeink valamelyikén.

K: Van lehetőség a szolgáltatás szüneteltetésére?
V: Igen, szüneteltetés legalább 7 napos, legfeljebb évente 6 hónapos időtartamra kérhető. A szüneteltetésre vonatkozó igényt írásban kell benyújtani.

K: A szüneteltetésnek van díja?
V: A szüneteltetés díja a havi díj 10 százaléka, melyet a szüneteltetés teljes időtartamára egy összegben előre számlázunk.

K: Határozott időtartamú szerződés esetén kérhető a szolgáltatás szüneteltetése?
V: Igen, de a szüneteltetés időtartamával meghosszabbodik az előfizetői szerződés határozott időtartama.

Írjon nekünk

Kérjük, töltse ki az alábbi - megrendelésnek nem minősülő - adatlapot, és munkatársunk rövidesen megkeresi.
Vagy hívjon minket a 1248-as rövidszámon!