Esettanulmány a HOGE Kft-nél végzett infrastruktúra fejlesztésről
Röviden a HOGE-ről
Az 1989-ben alapított HOGE konyha-, biztonság- és orvostechnológiai eszközök értékesítésével és szervizelésével foglalkozik.
Milyen problémák leküzdését várta a HOGE az ACE Telecomtól?
Probléma 1.: Internetkapcsolat
Az aktuálisan használt infrastruktúrával nem volt megoldható a minőségi, kifogástalanul működő internetkapcsolat kialakítása: megbízhatatlan és esetleges működést produkált.
Probléma 2.: A telefonközpont alacsony biztonsági szintje
- A telefonhálózat nem volt megfelelő mértékben védett, így könnyen csalás áldozatává válhattak volna bármikor.
Nem példa nélküli, hogy a hálózat biztonsági réseit kihasználva a csalók a világ távoli régióiba indítanak emelt díjas hívásokat, hiszen a fogadó fél jutalékot kap ezekért.
- Továbbá a nem megfelelően védett hálózatok híváslistáit rosszindulatú hackerek is megszerezhetik, és visszaélhetnek velük.
Probléma 3.: Virtuális szerverek alacsony adatbiztonsági szintje
- Alacsony volt a szerverek adatbiztonsági szintje.
- Nem volt rendszeres mentés az értékes adatokról.
- Nem volt átgondolt, strukturált vírus- és spamvédelem kialakítva a cégnél.
Amiért a HOGE az ACE Telecomot választotta
- Fontos szerepet töltött be a döntésben, hogy az ACE Telecom már az ajánlati fázisban olyan részletes megvalósítási tervvel rukkolt elő, amelyre a legtöbb cég csak a szerződés aláírását követően, a kivitelezési fázisban hajlandó.
- Továbbá az ACE Telecom ügyfélszolgálata mind értékesítési, mind technikai jellegű kérdésekben azonnal és részletesen válaszolt.
Milyen megoldásokkal rukkolt elő az ACE Telecom?
1. megoldás az internettel kapcsolatos problémákra
A HOGE internetszolgáltatását 100/100 Mbit/s Prémium Üzleti Net kapcsolatra cseréltük, amelyhez 20/20 Mbit/s backup-internet (olyan tartalék internetkapcsolat, amely át tudja venni a fővonal szerepét, ha azzal bármilyen probléma lenne), valamint 1 db dedikált IP-cím jár.
Lévén a szolgáltatáshoz kiemelt rendelkezésreállású hálózatfigyelés társul, minimalizálható a kapcsolat megszakadása miatt jelentkező problémák száma. Ehhez ráadásul egy 4-6 órás hibajavítási idő is tartozik. Bár a 99,5%-os éves szintű időbeni rendelkezésreállás már alapjában elegendő garanciát jelent.
A 100% sávszélesség-garancia pedig biztosítékul szolgál arra, hogy a nagysebességű kapcsolat minden esetben a maximumát nyújtja, így növelve az internetes munkavégzés hatékonyságát.
A Prémium Üzleti Net szolgáltatás esetében ráadásul a letöltési- és feltöltési sebesség megegyezik, így nincs olyan munkafolyamat, amely megakaszthatja a workflow-t.
2. megoldás a virtuális telefonközponttal és telekommunikációval kapcsolatos problémákra
- Ahhoz, hogy a telekommunikáció biztonságosabb és minőségibb legyen, a korábban használt analóg telefonközpontot is lecseréltük, annak 15 mellékével és fax-megoldásával. Ezek mindegyike helyett internetalapú szolgáltatást kötöttünk be. A HOGE így most már 15 IP-alapú mellékkel és egy eFax szolgáltatással végzi telekommunikációs tevékenységeit.
- Ennek előnye, hogy költséghatékonyabb, ráadásul jobb minőségű hívásokat garantál.
- A szolgáltatás keretrendszere is rugalmasabban változtatható. Így, ha időközben kiderül, hogy a csomag nem felel meg teljes mértékben az elvárásoknak, további módosítások eszközölhetők az előfizetés részletein, különösebb következmények nélkül.
- A HOGE számára semmilyen kellemetlen mellékhatása nem volt a telefonközpont internetre költöztetésének. A művelet ugyanis nemcsak minőségbeli emelkedést és árbéli csökkentést eredményezett, de a számhordozás miatt még csak adminisztrációs többletmunkát sem jelentett. A HOGE ügyfelei a korábbi mellékeken érhették el a munkatársakat, így ők semmit sem vettek észre a változásból, kizárólag a javuló hangminőséget.
3. megoldás a virtuális szerverekkel kapcsolatos problémákra
- A virtuális szerverekkel egyszerre kívántunk spórolni a szerverüzemeltetésen, illetve javítani az infrastruktúrán. Ezért 4 db virtuális szerver (File, AD, Exchange, SQL) beállítását javasoltuk és valósítottuk meg.
- Ez azonban önmagában még nem lett volna elég. A virtuális szerverek megfelelő üzemeltetésének alapja a kifogástalan biztonság. Ennek érdekében a korábbi sebezhető vírus- és spamvédelmet Panda vírusvédelemre cseréltük.
- A virtuális szerverekhez pedig napi mentést biztosítunk, ezáltal garantálva, hogy egyetlen munkanap sem vész kárba eltűnt, károsodott vagy megsemmisült adatok miatt.
Összegzés tapasztalatokról
- A nemzetközi piacon helytálló HOGE maximálisan elégedett volt az ACE Telecom nyújtotta szolgáltatásokkal. Az előzetesen - még az ajánlatadás időszakában - elkészült bevezetési tervet rendkívül hasznosnak és részletesnek találta a cég, ez pedig már az együttműködés korai szakaszában bizalmat sugárzott.
- A kivétel nélkül minden alkalommal elérhető ACE Telecom ügyfélszolgálat még a lehetőségét is kizárta annak, hogy a HOGE bármilyen panasszal élhessen felé. A support ugyanis még a legapróbb hibákat és félreértéseket még azok bekövetkezte előtt rendezni tudja.
Ami azonban végképp meggyőzte a HOGE Kft. döntéshozóit, az az ACE Telecom sokoldalúsága volt. Gyakorlatilag kivétel nélkül minden területre biztosítottak saját szakembert, így a bevezetési időszak zökkenőmentes és gyors volt.
A HOGE ügyvezetője a következőképpen fogalmazta meg az együttműködés eredményességét: “Csukott szemmel is újra őket választanám.”
Kérjük, töltse ki az alábbi - megrendelésnek nem minősülő - adatlapot, és munkatársunk rövidesen megkeresi.
Vagy hívjon minket a 1248-as rövidszámon!